donderdag 26 februari 2009

Net als in de film...


Eind februari zijn ze weer bij elkaar, de tijdreizigers (inmiddels uitgebreid met Bart Lensink). Centrale vraag: Hoe kunnen we mensen enthousiast krijgen voor de toekomst? De zeekaart helpt, maar blijkt nog wel toelichting te behoeven. Er is meer nodig.

De komende tijd ligt de focus op:
  • lezing/workshop voor bedrijven/organisaties, met: ontwikkelingen in de tijd, positie bepaling (waar staan wij en onze klanten), kansen voor de toekomst, missie/visie 2.0, stappenplan voor innovatie.
  • reeks video's op youtube over de Golven in de Samenleving, ontdekkingsreizen van 3 minuten over: trends in de tijd, reizen van eiland naar eiland (steeds onrust/rust), miscommunicatie tussen eilanden, crisis of groeimoment, toekomst van NL (kun je niet voorspellen, wel voorzien/voelen/raden)
  • zeekaart die strategen/directeuren aan de muur kunnen hangen, die hen grip geeft op de toekomst en tegelijk inspireert tot experimenteren en innovatie.
De video’s komen op youtube, op dit weblog en wie weet is er wel een mediapartner als VPRO, Avro, NCRV, Discovery Channel, FD, NRC.next of BNR die wil meedoen.

1 opmerking:

  1. Ik ben erg benieuwd wat jullie gaan doen. Ik ken julllie dankzij Rene. Ik ga nu uitgebreid de kaart lezen en kijken of ik er wijs uit word.

    BeantwoordenVerwijderen